WIADOMOŚCI

Red Bull wygrał pierwszą czasówkę sezonu 2023!
Red Bull wygrał pierwszą czasówkę sezonu 2023!
Zgodnie z oczekiwaniami, aktualni mistrzowie świata wywalczyli dwa pierwsze miejsca w kwalifikacjach do GP Bahrajnu, a 21. pole position przypadło ich liderowi, Maxowi Verstappenowi. Zarówno Holendra, jak i Sergio Pereza postraszył jednak duet Ferrari, który w całości zablokował drugi rząd startowy.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Q1: Przebłysk Ferrari, trójka debiutantów poza kwalifikacjami

Zachodzące sobotnie słońce nad Bahrain International Circuit oznaczało tylko jedno - start pierwszej w sezonie 2023 czasówki. Warunki do jej rozegrania były wprost idealne, na czele oczywiście z blaskiem rozprzestrzeniających się reflektorów. Wskazówki temperatury powietrza wskazywały 24 stopnie Celsjusza, zaś asfaltu o 5 więcej.

Kierowcy nie zwlekali długo z opuszczeniem swoich garaży, gdyż tuż po otwarciu alei serwisowej na torze zameldowali się przedstawiciele AlphaTauri i Ferrari - co ciekawe - na pośrednich oponach. Szybko zblokował je Charles Leclerc, z którego bolidu wcześniej odleciały drobne elementy na prostej startowej. Spowodowało to wywieszenie premierowej, oficjalnej czerwonej flagi w tym roku.

Po około siedmiu minutach przerwy powrócono do rywalizacji i na torze niemal od razu zaroiło się od bolidów. Pierwsze próby na miękkich oponach przyniosły niespodziewaną trochę czołową trójkę, gdyż próżno było w niej szukać Fernando Alonso czy Red Bulla.

Z przodu znaleźli się natomiast obaj kierowcy Ferrari (mający wreszcie odkręcony maksymalnie silnik) i George Russell. Spore kłopoty napotkał z kolei Lance Stroll. Kanadyjczyk plasował się bowiem na 8. miejscu, ale z powodu skreślenia czasu okrążenia po przekroczeniu limitów toru w zakręcie numer "13" spadł na koniec stawki tuż za oba McLareny oraz Logana Sargeanta.

W końcówce pierwszego segmentu wszyscy - z wyjątkiem liderującego Carlosa Sainza - wyjechali ponownie na tor. Najlepiej wykorzystali je właśnie wspomniany wyżej Kanadyjczyk i Nico Hulkenberg, którzy awansowali na miejsca odpowiednio 5. oraz 6. Godne odnotowania były także wyniki azjatyckich zawodników, Yukiego Tsunody (8.) i Alexa Albona (9.).

Już na tym etapie z kwalifikacjami pożegnała się cała trójka tegorocznych debiutantów: Oscar Piastri, Nyck de Vries oraz Logan Sargeant. Amerykanin miał z tego grona jednak niemałego pecha, gdyż uplasował się na 16. miejscu, notując identyczny czas jak Lando Norris, a o jego odpadnięciu zadecydował fakt, iż swoje kółko przejechał nieco później.

Sobotnie zmagania niespodziewanie zakończył też Pierre Gasly, który po anulowaniu swojego najlepszego czasu zamknął całą tabelę. Odpadł również Kevin Magnussen plasujący się na 17. pozycji.

Q2: Rewelacyjny "Hulk" i awans kontuzjowanego Strolla

Początek drugiego segmentu nie przyniósł żadnych zagrywek strategicznych, ponieważ cała piętnastka - nie licząc Albona - opuściła garaże na miękkich mieszankach. Swoją siłę pokazali na nich w końcu Max Verstappen (pobijając zeszłoroczny czas pole position Leclerca) i Sergio Perez. Duet Red Bulla wysunął się bowiem na czoło stawki, wyprzedzając oba Mercedesy, Alonso oraz oba Ferrari, choć Leclerc i Sainz pierwsze przejazdy wykonali na używanych oponach.

Zaliczka z pierwszych prób skłoniła ekipę z Milton Keynes do pozostania w boksie w końcówce. Wykorzystał to przede wszystkim Leclerc, przebijając czas Verstappena. Poprawili się także Russell, Hamilton, Sainz oraz Alonso, którzy tym samym wyprzedzili 7. Pereza.

Nieoczekiwanie awans do Q3 wywalczył powracający etatowo do F1 po trzyletniej przerwie Hulkenberg, którego z całą pewnością można nazwać bohaterem bahrańskich kwalifikacji. Ostatnie dwa "bezpieczne" miejsca przypadły Estebanowi Oconowi oraz Strollowi, który dokonał tej sztuki mimo ogromnego bólu ręki.

Sporo do niej zabrakło zawodnikom, którzy zatrzymali się na drugim segmencie. Jedenasty Norris stracił bowiem do tego prawie 0,250 sekundy. Tuż za nim znalazł się duet Alfy Romeo oraz Yuki Tsunoda. Żadnego czasu nie ustanowił natomiast Albon, któremu nie powiodła się próba wykonania swojego kółka, gdy inni odpoczywali w garażach.

Q3: Dublet Red Bulla

W "Wielkim Finale" faworyci czekali ponad 90 sekund ze swoimi wyjazdami, a jako pierwsi lody przełamali przedstawiciele Ferrari. Nie pozwoliło to jednak im pokonać aktualnego mistrza świata, który przebił barierę 1:30.000. Co ciekawe, taki czas ustanowił Leclerc, wyprzedzając Pereza oraz Sainza. Hiszpan popełnił drobny błąd na wyjściu z "siódemki".

Kiedy dwa czołowe zespoły poprzedniego sezonu zjechały do alei serwisowej, spróbowali to wykorzystać Alonso i duet Mercedesa, ale żaden z tej trójki nie zakręcił się nawet w okolicach kółka 3. Meksykanina. Były to ich ostatnie dzisiejszego okrążenia, a kamery telewizyjne uchwyciły też niespodziewanie opuszczjącego swój kokpit Leclerca.

Nic dziwnego zatem, że końcowe przejazdy jeszcze bardziej zwiększyły przewagę Verstappena. Za plecy Holendra zdążył wskoczyć w ostatniej chwili Perez, potwierdzając tym samym kapitalne przygotowanie do sezonu 2023 byków.

Drugi rząd w całości zajęło zaś Ferrari, a kolejne cztery miejsca przypadły bolidom napędzanym silnikami Mercedesa, przy czym należy podkreślić, że Alonso pokonał oba Mercedesy. 9. miejsce wywalczył "najlepszy ze środka stawki" Ocon. Francuz nie miał jednak realnego rywala, bowiem czas jedynego kółka Hulkenberga został skasowany.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Max Verstappen

Red Bull

1:29.708
2

Sergio Perez

Red Bull

1:29.846
3

Charles Leclerc

Ferrari

1:30.000
4

Carlos Sainz

Ferrari

1:30.154
5

Fernando Alonso

Aston Martin

1:30.336
6

George Russell

Mercedes

1:30.340
7

Lewis Hamilton

Mercedes

1:30.384
8

Lance Stroll

Aston Martin

1:30.836
9

Esteban Ocon

Alpine

1:30.984
10

Nico Hulkenberg

Haas

-:--.---
11

Lando Norris

McLaren

1:31.381
12

Valtteri Bottas

1:31.443
13

Zhou Guanyu

1:31.473
14

Yuki Tsunoda

1:32.510
15

Alexander Albon

Williams

1:31.461
16

Logan Sargeant

Williams

1:31.652
17

Kevin Magnussen

Haas

1:31.892
18

Oscar Piastri

McLaren

1:32.101
19

Nyck de Vries

1:32.121
20

Pierre Gasly

Alpine

1:32.181
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
Manik999

04.03.2023 17:24

0

Gratulacje dla RBR. Ferrari, przynajmniej w tempie kwalifikacyjnym, daje radę. Forma Astona z testów nie była przypadkiem. Ferdziu ma szansę powalczyć i oby tak było! Układ stawki mniej więcej przewidziany, choć wiadomo że w trakcie sezonu wiele może się zmienić. Na plus Hulk, który awansował do Q3, podczas gdy Kevin został w Q1. Gorzkie kwalifikacje i sprowadzenie na ziemię dla Nycka i Oscara. Ale jak to mówią "pierwsze koty za płoty". :)


avatar
Iron Man F1

04.03.2023 17:25

0

Brawo Max, Checo i RBR Honda, ale zajebiście! :))


avatar
Supersonic

04.03.2023 17:27

0

Zapowiada się wspaniała walka o wicemistrzostwo w tym sezonie.


avatar
MattiM

04.03.2023 17:27

0

Russell znowu bez problemu pokonuje oponiarza w kwalifikacjach.


avatar
Falarek

04.03.2023 17:27

0

Leclerc nie zrobił dodatkowego kółka by zaoszczędzić komplet nowych opon na wyścig. Myślę że byłby w stanie przedzielić Red Bulle. Ale najważniejszy jest wyścig. W tamtym roku Ferrari wygrywało kwalifikacje a Red Bull wyścigi


avatar
Vampir707

04.03.2023 17:29

0

Hulkenberg to GIGA kozak a McLarena w ogole nie szkoda. Chamski buc (Zak Brown) u sterow, Piastri ktorego dopada Karma i Lando Norris ktoremu nie bylo szkoda Ricciardo to nikomu nie bedzie szkoda jego :)


avatar
Jacko

04.03.2023 17:33

0

No zobaczymy co będzie w trakcie sezonu, który jest długi. IMHO Aston i Ferrari będą tracić, a zyskiwać Mercedes i niestety Red Bull, który znowu całkowicie odjedzie reszcie stawki...


avatar
BekowySzyderca

04.03.2023 17:34

0

@7 Oglądałeś treningi? Tracić to będzie Ferrari, a nie Aston. Wynik kwali TOP, jutro Alonso po podium. No i Jerzyk znowu lepszy od najlepszego w historii. Oby mu zrobił 23;0 ;)


avatar
hubos21

04.03.2023 17:37

0

Analizy z testów dokładnie taki układ przewidywały, Aston miał podgryzać Mercedesa i oby jutro ALO był na mecie przed nimi, ogromne brawa dla HAM pokonał dzisiaj STR, HUL i OCO w Q3,


avatar
Dzolero

04.03.2023 18:03

0

A no HAM pokazuje jak zdobył te swoje tytuły i jakim jest najlepszym kierowcą wszechczasów :D


avatar
fistaszeq

04.03.2023 18:06

0

Max i Nando będą w tym sezonie walczyć o mistrza. Zapamiętajcie te słowa


avatar
Jacko

04.03.2023 18:08

0

@8. BekowySzyderca A jakie niby przelożenie twoim zdaniem mają przedsezonowe testy i treningi, na dalszy rozwój bolidu w ciągu następnych miesięcy?! Ja piszę w oparciu o poprzednie sezony.


avatar
Tychy4you

04.03.2023 18:10

0

W zespole Alonso w zeszłym roku pracował w Polak w roli inżyniera. Co się z nim teraz dzieje?


avatar
Max_71

04.03.2023 18:10

0

Skoro w zasadzie "wszystko" wiadomo, pytanko techniczne odnośnie transmisji. Niestety na F1 TV podczas live i dynamicznych scen zdecydowanie pogarszała się jakość, czy na viaplay było ok?


avatar
Tychy4you

04.03.2023 18:13

0

F1 TV to fatalna jakość


avatar
Pszf

04.03.2023 18:16

0

@14 nie było ok, 2023 i same problemy z oglądaniem jednej z topowej dyscyplin na świecie...


avatar
hubos21

04.03.2023 18:19

0

@14 U mnie słaby internet, sygnał w domu przez dwa routery i wszystko szło jak trzeba, z dwa razy uciekł głos na chwilę, było słychać komentatora a nie było dźwięku z toru, jakość cały czas taka same ale nie znaczy, że jakaś wybitna.


avatar
hubos21

04.03.2023 18:20

0

Miało być do @15tki, mówię o VIAPLAY,


avatar
Ilona

04.03.2023 18:22

0

Brawo Red Bull!


avatar
poppolino

04.03.2023 18:28

0

Tyle samo pierwszych rzędów co przez ostatnie 4 sezony. To już dobrze rokuje w przypadku RBR.


avatar
krzysiof

04.03.2023 18:28

0

Nie wiem co wy odpierdalacie z tym serwisem ale czy tak ciężko jest dodać tabelę wyników?


avatar
Mariusz_Ce

04.03.2023 18:29

0

@6 Za dużo Netflixa się naogladaleś.


avatar
kempa007

04.03.2023 18:32

0

21. krzysiof wrzuc luz, bylo, tylko nie podpiete ;-) daj się rozkręcić na początku sezonu :)


avatar
BlahFFF

04.03.2023 18:36

0

@14. Max_71, nie zauwazylem problemow u siebie podczas kwalifikacji. Co prawda aplikacja dla Android TV nie pozwala na wybor jakosci obrazu, ale ustawia sie chyba najwyzsza. Zadnych problemow z naglymi zmianami jakosci nie bylo, wszystko stabilnie. Az sie sam zdziwilem. TV podpiety po kablu. Dzwieku z toru przez chwile nie bylo podczas FP3.


avatar
sty77

04.03.2023 18:37

0

U mnie jakość była zadowalająca, jednocześnie na dwóch urządzeniach, lecz nie było to tv tylko laptopy więc zła jakość dynamicznych scen mogła mi umknąć. Viaplay to podobno dramat i to większy jak drobne spadki jakości w dynamicznych momentach. Eleven może i miało śmiesznych komentatorów ale nadrabiała to genialną jakością obrazu w jakości 4K.


avatar
hubos21

04.03.2023 18:39

0

@24 Też byłem pozytywnie zaskoczony, z dźwiękiem u mnie tak samo było


avatar
Max_71

04.03.2023 18:47

0

Dzięki za odpowiedzi odnośnie jakości, jeśli jutro będzie podobnie to niestety musze sobie odpuścić F1TV no i czekać aż znów będzie przez sat dostępna.


avatar
Max_71

04.03.2023 18:54

0

... dodam że oglądałem na TV przez sticka z google tv. Jakość była FHD ale te spadki jakości były niestety mocno zauważalne.


avatar
nonam3k

04.03.2023 18:54

0

Jestem pozytywnie zaskoczony viaplay . Światłowód z Netia i zero problemów . Jakość na tv bardzo dobra. Oglądanie na kilku urządzeniach z różnych kamer plus live timing jest super .


avatar
Litwak

04.03.2023 18:55

0

Niestety zapowiada się nuda, oszuści z przodu co dala Kara gow... za łagodna była


avatar
Vendeur

04.03.2023 19:15

0

@10. Dzolero Ty jesteś idiotą, czy nie wiesz, na czym ten sport polega...?


avatar
Fan Russell

04.03.2023 19:32

0

ALO ma wygrać :D


avatar
Arjbest

04.03.2023 19:56

0

@30 idź spać, dziecko


avatar
TomPo

04.03.2023 19:57

0

RBR bedzie odjezdzal podczas sezonu, Ferrari bedzie stalo w miejscu, a Merc i Aston beda sie poprawiac. Czyli zapowiada sie zacieta walka o drugie miejsce w generalce. 2.5s miedzy pierwszym i ostatnim - nie jest zle ale moglo byc lepiej Sekunda z kawalkiem miedzy pierwszym a dziesiatym - nie jest zle Jutro zobaczymy jakie maja zespoly tempo wyscigowe...


avatar
mafico

04.03.2023 20:10

0

Ham za dużo piercingu. Trzeba odchudzać bolidy xD


avatar
Litwak

04.03.2023 20:12

0

@33 sam maluchu idź spać


avatar
hubos21

04.03.2023 20:27

0

HAM taka sama strata do PP jak przed rokiem, Toto słabo mlaskał


avatar
Mcin

04.03.2023 21:29

0

Jeden temat i kolejnych 3 do ignorowanych. Jaki tu niektórzy mają syf w głowie to szok.


avatar
BekowySzyderca

04.03.2023 23:10

0

@30 Takie są skutki kiedy słuchasz rasisty. Gdybym był milionerem, wysłałbym Ciebie na leczenie.


avatar
BekowySzyderca

04.03.2023 23:14

0

@13 Budkowski pracował z Ferdkiem do 2021. Dziś pracuje w Viaplay jako expert oraz kończy się jemu "okres wypowiedzenia", zatem możliwe, że wróci do padoku F1.


avatar
sty77

05.03.2023 04:09

0

Przez oglądanie do teraz na spokojnie onboard-ów większości kierowców ,szczególnie z Q3 nie zdążyłem na typowanie ehhhhh .Za bardzo zaciekawiła mnie kwestia stylu jazdy niektórych kierowców a do tego przyglądałem się błędom jakie popełniali a było ich naprawdę dużo. Verstappen ,Leclerc bardzo podobny styl (ciasno w zakrętach po tarkach ) lecz Max dużo spokojniejsze i pewne ruchy kierownicą ,Perez trochę nerwowo i błąd na wyjściu z ostatniego zakrętu ,Charles trochę nerwowo na wyjściach w szybkich i chyba zbyt delikatnie w wolnych na wejściu (Sainz dużo spokojniej na ostatnim kółku zbyt zachowawczo by nie popełnić błędu z poprzedniej próby ). Russell przestrzelony zakręt nr1 ,no chyba że taki tor jazdy obrał bo w kolejnych zakrętach też szeroko na wejściu (bardziej bym stawiał na nie dogrzanie opon i zła zmiana ustawień hamulców).Natomiast szybsza zmiana biegów w sektorach 1 i 2 (bardziej agresywna)od kolegi z zespołu ,u Lewisa było słychać jak gdyby wbijał je za wcześnie przy nie pełnych obrotach do tego masa błędów mistrza ,połowa zakrętów nie trafiona (częste kontry lub korekty kierownicą) Stroll duże braki (może przez kontuzję i absencję ale bardziej stawiam że bez starego nie znalazłby zatrudnienia w innych barwach w F1) szykana nr1 prawa łopatka biegów z 2 na 4 bez pedału przepustnicy trochę bez jaj jak i reszta okrążenia ,T8 przestrzelony i bezradność na wyjściu i ciągłe korekty ,zero czucia jak i talentu(może ciężka praca i nauka przy Ferdku w przyszłości da efekty).I na koniec "stary wyga" Fernando hehe. I już myślałem że P5 w kwalach jak i treningi w nowym zespole jeszcze bardziej pokazały że gość jest jak to mówią hmm jak wino (i ja w to nie wątpię)i wciąż jest obecnie jak dla mnie jednym z najlepszych kierowców na świecie i dlatego jestem trochę zły że kluczowych momentach chyba zabrakło chłodnej głowy bo i luzu bo przejazdy wyglądały dziwnie może poza Q1 . W Q2 a szczególnie jego okrążenie w ostatniej sesji to była mieszanka wszystkiego od pierwszego zakrętu gdzie zbyt szeroko pojechał (i tak też było chyba w q2) ale w jego przypadku pomyślałem że celowo gdzieś jak to on pojechał inną linią (a mini sektory były ok) ,środkowy sektor sztos ,każdy cm toru wykorzystany do granic limitu , i kiedy został już tylko ostatni sektor (,gdzie Aston był piekielnie szybki a Alonso potrafił dużo w nim odrobić )Ferdek robi błąd podobny do Pereza na wyjściu z ostatniego zakrętu a była szansa rozdzielić czerwone bolidy . To tyle na start sezonu ,oby w wyścigu było to bardziej wyrównane gdzie więcej kierowców włączy się w walkę o czołowe pozycje przekonując się że ich sprzęt w tym sezonie może nawiązać walkę z najlepszymi .Pozdro


avatar
Litwak

05.03.2023 08:34

0

@39 sam jesteś rasistą widze także biedakiem, wysłać to ja Ciebie mogę, prawda jest okrutna i boli co....


avatar
fanFankiVettela

05.03.2023 08:36

0

41. sty77 - Dzięki za ten arcyciekawy komentarz. Świetna analiza! Dzisiaj wreszcie wyścigowa niedziela-radujmy się wszyscy :)


avatar
sty77

05.03.2023 10:30

0

43. fanFankiVettela I ja dziękuję. Za docenienie mojego komentarz (analizy) Oby wyścig dostarczył nam mega emocji na start tego nowego sezonu. Pozdro


avatar
Ferrante

05.03.2023 10:40

0

Przeczytacie komentarz starego dziadka (Wnuczka osiemnastkę świętowała) Wszystko czego Wam potrzeba jest w sieci, necie, WWW, jakkolwiek to nazwiecie. Korzystanie z tej wiedzy zależy od Waszych umiejętności. Ja korzystam z platform streamingowych z możliwością wyboru od formatu Flash do 4K i kilkanaście wersji językowych. Lubię Crofta i Brundle'a dlatego streamuję sobie SKY F1 .Dodatkowo live-timing z oficjałki i czasem tweety Allena z pit lane. Mieszkam w Krakowie, nie używam Proxy. Pamiętajcie jednak że odpalając format 4K na ZX Spectrum, najpierw zadzwońcie po Straż Pożarną. Zawsze pozdrowienia dla elin i Ilony Kempa007 szacunek za cierpliwość J.K.


avatar
andi76zg

05.03.2023 11:04

0

Usuniety


avatar
Krukkk

05.03.2023 14:03

0

@45. A czego Tobie potrzeba?


avatar
Ferrante

05.03.2023 14:32

0

47. Krukkk dzięki za dobre chęci, niczego mi nie potrzeba. J.K.


avatar
Krukkk

05.03.2023 15:51

0

@48. A jednak udzielasz sie na forum.


avatar
Grzesiek 12.

05.03.2023 17:40

0

Pięknie pudło będzie wyglądać :-)))


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu